torsdag, november 18, 2010

"Vem ska köpa!?"

En del kanske vet det.
Nästa helg händer något superroligt - Vi (kyrkan)öppnar en ny second hand butik - Erikshjälpen skitstor butik i fina lokaler..

Det här lilla inlägget startade med att jag var ute där idag och skulle prata lite med Mats som är ansvarig. Blev kvar och började plocka fram porslin till cafédelen som skall bli. Och konstaterar då.. Men Hjälp!!!
Vem skall köpa den sura farbrorn??


Börjar man sedan titta med de ögonen..( smådjur och likande är livsfarliga för mina ögon jag ser dem alldeles för lätt..)
så kan det lätt hända att den frågan växer en över huvudet, vem skall köpa svanfamiljen(kanske svahns..hihiio) Eller trämunken eller alla tomtemagneterna eller plast jesuskrubban(det är läge slå till någon!!) eller glasnalle puh..hioho eller den glada grodan, eller..
..lilla grisfamiljen..
..eller nunnan som blåser i vovocelaz som marcus säger.
.. för att inte tala om fåret. ¨
Vi har naturligtvis även massa superfina saker, koppar och kläder och fat och möbler. Så Välkomna ut nästa lördag 27 nov!!

4 kommentarer:

lisa sa...

(fick en anonym kommentar) om personen ifråga vill ge sig tillkänna skall jag bemöta det hela..:) mejla mig om du hellre vill.
allt gott

lisa

viktoria brännström sa...

Ugglorna!
Men oj vad kul att det öppnar Erikshjälp! Antar att den är stängd över jul, annars är jag där som en blixt!!

lisa sa...

hiho när är du här kring jul?? kramen!

Jakob sa...

Den sura farbrorn hette faktiskt Gunnar Sträng, en gammal sosse. Han har säkert några fans kvar.

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...