tisdag, november 16, 2010

Knoppar

Jag gillar blommor, men kanske än mer att jag gillar knoppar.
Just nu är min Amaryllis som vackrast och den ser så otroligt hoppfull ut. Så fastän döden härjar i naturen utanför får dessa små blommor vara en påminnelse om att döden måste finnas för att skönheten skall bryta fram. Och sedan när de slår ut kan man inte fatta att allt det vackra fanns där inne.
tills ande från ovan utgjuts över oss.
Då skall öknen bli till en trädgård
och trädgårdar räknas som skog.
Rätten skall bo i öknen,
rättfärdighet i trädgården.
(jes 32:15-16)
.min lilla orkidé..
"the best is yet to come!"



jag vill att mitt liv skall vara som en trädgård, med många växlingar och oväntat vackra saker..och massor av knoppar!!

3 kommentarer:

hannapanna sa...

Ja, amen!

Pappa Lauritsen sa...

Kolla på denna sidan där har hon aktiverat en funktion som finns inbyggd i Blogger

http://annaviktoria.blogspot.com/2009/12/gilla-knapp.html

kram/Christian Lauritsen

PS. Jag aktiverade den på min blogg, http://pappalauritsen.blogspot.com DS.

lisa sa...

supertack!

ska kolla upp det!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...