lördag, november 06, 2010

grannen

...roliga saker som kan hända; mammas granne ringde på dörren utklädd till inget mindre än "indian"
"har ni några fjädrar jag kan låna till håret.. ja ska på fest.."
mamma; "ska du vara indian? här har vi en riktig indian" säger hon och pekar på mig, varpå grannen tittar undrande på mig och jag säger "jo det är sant"..
grannen får lite påskpynt och jag skrattar massa när hon går.. de verkar ha blitt lite underlig stämning. Fin indian tänker ja.. trevlig kväll -skratt..

4 kommentarer:

sOpHiE sa...

Woahaaaaaaaa! Å jag trodde jag såg i syne igårkväll när jag såg fyra ridande cowboysar på Drottninggatan i Sthlm OCH en springande man på T-Centralen med neongrön kroppsstrumpa utklädd till groda! Woahaaaaa livet e härligt å fullt me överraskningar :D

Guldhamstern sa...

Är kanske himmelriket nära i form av ett ideal/indian-samhälle?

lisa sa...

..guldhamstern, ja det kan vara så.. Kram

hannapanna sa...

hahaha!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...