måndag, november 22, 2010

Vart kan jag gömma mig för din blick?

Det finns inte ett enda hörn , ett enda litet kryphål där du kan gömma dig för Guds ansikte.
Det finns ingen plats som är borta för hans blick.
Det finns inget ögonblick han inte sett.
Det finns ingen avkrok du kan gå där han kommer att sluta söka dig.
Hans frälsning omfattar hela ditt liv, hela ditt jag. Din historia ditt nu din morgondag.
Hans kärlek är villkorslös. Hans planer goda.

Men synden kommer alltid göra det svårt för oss att överge våra egna planer.

Därför finns det frihet i orden att "det inte kommer finnas ett enda litet skrymsle där Jag kan fortsätta att härska."( andy kanberg Mötesplatsen i söndags)
Där jag kan fortsätta ha makten och sätta dagordningen.

För vill vi lära känna Gud måste vi lägga ned våra vapen och våra anspråk på makt.

Bön
Du är Gud inte jag!
Du är Gud inte jag!
Du är!

psalm 139

( Fritt återgivet från Söndagens Gudstjänst och Gud bevisar sig själv god återigen.. o det är så vackert! Tack för de här dagarna!)

1 kommentar:

Ulla sa...

Tack! Detta tar jag med mig i livet.

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...