torsdag, november 25, 2010

Saker som gör att man kommer ihåg vem man är

Advent here we come!!
Jag älskar bakeriet och grejande innan jul. Jag älskar som ni vet också olika små figurer.

.. I veckan har det varit flera dagar då jag har stort behövt möta frid! Och ikväll small det till. Pepparkaksbak och glögg och prat med linnéa och så har jag byggt ett landskap med en salig blandning av kära "vänner"


Änglarna sjunger i himlen halleluja! halleluja!!
.. man kan lätt bedra sig och tro att evangeliet inte finns bland dem som inte är lik en själv, det är såklart en lögn och detta får vara en "symbol"..


.. och en trosstärkande påminnelse om Guds enorma skaparglädje och kreativitet.. Se er omkring på gatan imon!
.. allas blickar skall slutligen vändas åt ett håll om det vittnar julen. Tacksamhet.
Lycklig ska jag somna efter storbak.. Gud kan påminna oss om vilka vi är när vi minst anar det.

5 kommentarer:

Ulla sa...

Du är otrolig! Jag skulle nog också tycka det vore kul om saker blev lika fina. För mig är det ett "måste" men det infinner sig en nöjdhet när man utfört "måstet".

lisa sa...

kram ulla!
tänk så här; välj den roligaste figuren du vet, den gör du den i pepparkaka..garanterat lyckat o roligt!!

KRam

Theresia sa...

Jag tycker speciellt om titeln till detta inlägg (och att du är du) :)

lisa sa...

kramen!

hannapanna sa...

Love you :-)

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...