lördag, oktober 02, 2010

safta o sylta, mosa och byta och rensa..

v.39

jag kan verkligen längta efter hemma lördagar, att få gå och skrota i pyjamas till två och jobba med små saker och greja helt enkelt. Så igår när jag skulle somna kände jag mig förväntansfull inför den här lördagen.

..jag har fått massa äpplen att greja med.. Ingrid-marie bästa sorten!!
Och vindruvor från Lennartssons trädgård..och en predikan om änglar att greja klart! vilken blandning va?


..En sak som jag alltid gör på hösten och våren är att sommarkläderna skall antingen ned i källaren eller upp därifrån. så nu ut med sommaren. jag brukar tänka att jag bär ned lite mer än jag vill för då blir man så glad på våren när man hittar dem igen.. "å den och den!"

..och upp med det mörka, varma, vintriga..o in i gaderober..


..äpplena ska skalas och delas för att bli..






mos..
..och äppeldricka med en liten smak av vindruvor..
..Linnéa och Sofie och jag hade sedan damkväll.. tacksamhet. härliga pyjamasdag.

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...