söndag, oktober 17, 2010

När allt samverkar till det bästa en helg.

Helgen har helt osannolikt innehållit tre långväga "besök" o möten..
Såg på elsabets blog mig själv i arla morgonstund, här från min sida bordet..

På lördagförmiddagen, kom inga mindre än brudparet återvändande från Europa bilsemester/bröllopsresa.. De strålade i kapp med solen.



Efter mat och fika och eftersom jag var påväg till olofström framåt dagen för att besöka familjen Edenholm och sedan idag predika i pingstkyrkan där... kom vi fram till att Frans och Julia skulle hänga på. Tack mor o far edeholm som hipp som happ tog emot oss alla tre..
En sak jag verkligen gillar är när olika vänner får möta varandra och helt nya möten uppstår eller fördjupas. Om det dessutom sker spontant och som en stor bonus då är lyckan stor.

..nya möten på skogstigen..

..Familjen edenholm har jag bloggat om tidigare...här..
..Huset..(byggt av Thomas..) Vad vore mer än rätt att brudparet fick sova en natt i hemmatimmrad stuga..




Julia är vacker som en dag.

dagen var vacker som en ? dag!

..vi vet inte vad rasen heter.. jag har frågat många gånger..


..fortsätta till kalmar..

och vi andra begav oss till kyrkan..




Oktoberskönhet..


..nåden är stor att möta fina människor och att det finns så många!

3 kommentarer:

marcus sa...

fint folk fina bilder :-)
tomas o frans känns ju som en strålande o rolig kombo jaa :-)
hoppas de gick bra med olofströmsförkunnelsen!

lisa sa...

hej vänno!ja fina verkligen! roligt med möte..
Förkunnelsen gick bra, fin församling.
:)

hannapanna sa...

härligt helt enkelt!!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...