söndag, oktober 24, 2010

Svensköp

En av de fina sakerna med skåne är att det finns så många små bebyggelser med roliga namn så som; nöbbelöv, vittsjö, vittskövle, västra vram, österslöv, balsby, bockeboda, östrasönnarslöv, knopparp, hommetorp, krokaröd, osv. Idag har jag varit i Svensköp och predikat. Jag steg upp med ett hjärta lika skört som blommorna ovan, det är så en del dagar.
..nåden var stor att Sofie och Jakob ville följa med och hade lånat en bil! tack! Skånskmorgon med regntung himmel.. och av bar det till landet, det fina med de små samhällena är att det bor faktiskt fortfarande folk där.. ha.. glesbygden är inte gles minsann. Kanske är det för att det inte är långt till något i skåne(förutom till andra delar av sverige..skratt), så man kan gott kosta på sig att bo på landet.

Jag hade sett fram mycket åt att få komma till en liten Efs förening. Mina första kyrkliga erfarenheter och möten har jag gjort just i efs församlingen i jönköping, och när jag sedan tog emot Jesus i mitt liv skedde det faktiskt i Lötenkyrkan i Uppsala, tillhåll för Johannelunds teologiska högskola, mina möten med efs och den delen av svenska kyrkan är mycket varma och viktiga och har fortsatt vara så.
Och så även nu,
en av de underbara saker (kanske av lite mindre viktig karaktär)som uppenbarade sig i det lilla missionskapellet var att min kjol hade samma nyans som väggen..ha! Guds humor!
..Efter en innerlig gudstjänst med psalmsång och temat; samhällsansvar och kyrkfika,(miss att ja inte fotade det..vilket fika)så bar det hemmåt igen


..hejdå svensköp jag kommer gärna igen..

(jakob, rörde sig för mycket för bild..:)
..vackravackra bokskogen...

2 kommentarer:

Jakob sa...

Till saken hör att med den belysning som var där du stod och talade hade din kavaj samma färg som det gröna taket. Röda skor och mattan hade varit täckt också! Allt gott!

Theresia sa...

Kram! Fin du är! :)

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...