söndag, oktober 03, 2010

Vackerheten i församlingen

Så tacksam efter en Gudstjänst innehållande så många av oss härliga människor och delar. Gud är stor och rolig. Idag spände vi verkligen bågen, och fick visa och se att Gud han är så vacker på olika sätt... med en spännvidd på..

Iskaros - framförd av Tomas(krukmakare) med komp och närhet.

samt; nära dig
Nu är jag nära dej.
Snart får jag ha dej intill, snart får jag se dej,
snart får jag dansa med dej, snart får jag ge deg
min hela kärlek, och älska dej. Nära dej.
Jag vill bejaka din kropp och dina sinnen.
Jag vill begrava mej själv djupt i ditt inre
och ge dej kärlek, och älska dej.

(båda av björn afzelius, lisa gillar)

till Jane och Joyce som framförde tacksägelselovsångsdans för att de fått uppehållstillstånd till den här låten. Å vi måste dansa mer!
.."I am a winner not a loser, in Jesus name"..och predikan om de galna änglarna, nattvard och ett nallelejon och vanlig härlig svensk sockerkaka till kyrkkaffet. Mångfald är så vackert.

5 kommentarer:

hannapanna sa...

Åh, ja mångfalden fantastisk.

ja.

kram!

hannapanna sa...

o ser fram emot din ängel-predikan :-)

xxx

Anonym sa...

"snart får jag ge deg"

Kollekt-sång? ;)
/Jonas L
www.jlundstrom.se

lisa sa...

hiohi.. helgelsen en bit itaget..

nä ibörjan av Gudstjänt, ler.

lisa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...