onsdag, oktober 13, 2010

Josefine på öster

En av dagarna i örebro åt jag frukost hos Josefine, väldas trevligt.

Vi har lite olika saker gemensamt och bland annat bor hon numera i den lägenhet jag bodde i när jag bodde i Örebro. En väldas vacker sådan, Josefine har bra smak och förvaltar dess möjligheter väl.
..vi pratade om ditten och datten,viktigt och oviktigt. Josefine rymmer mycket teologi och tankar om livet, läs hennes blogg.. nära här .. Hon är modig och öppen, och ger oss någon att vandra med i vår strävan.
..Den tid jag bodde i lägenheten var en ytterst vacker och jobbigt tid i mitt liv, full av läkedom och dyra insiker, jag ser tillbaka på den tiden med tillförsikt och ser hur Guds nåd är så mycket större än vi anar.
..
En ( är att jag hamnade i den efter att jag bett till Jesus om en lägenhet just på den gatan, det liknar inte mig att använda mig av den teologin. och nu var jag verkligen i stort behov av en lägenhet. Hursom fick jag den och den ligger på en liten innergård med en park på baksidan, har höga fönster och stora dörrar. )


Josefine är full av skaparkraft och kreativitet..


..tack!

2 kommentarer:

yosofine sa...

Fint inlägg!! Lägenheten ser mycket finare ut genom dina bilder! Jag ser ju bara allt stöket! I helgen blir det krafttag!

Den här lägenheten är nog väldans välsignad. Ett bönesvar också för mig på så många sätt!

(en liten rättelse bara, stavar utan e på slutet.. :-) )

Kram!

lisa sa...

hiho!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...