lördag, oktober 09, 2010

Vardags glädje


Ja älskar att åka på utflykt,me matsäck,me tåg me en tidning, o fika! Igår hade vi en stor servering ikyrkan, minnesstund efter en av församlingens troshjältar. Många ord av tro o värme. När vi var klara iköket hittade ja i kylen en liten kartong o gissa vad?! En tjillivippen!- skånes svar på desirébullen fast bättre,maräng..smörkräm osv..för er som inte vet är ja svag för goda saker. Hursom kände ja mig på barnsligt uppmuntrad av att få en bakelse me på tågresan,tacksamhet. (Till saken hör att ja får inviga min nyaste o kanske onödigaste grej, en minitårt behållare från tupperwear..yeah!) Känner mig på ypperligt humör, där ja sitter på tåget.

2 kommentarer:

Ulla Andin sa...

Den ser riktigt smarrig ut! Den skulle jag falla för också!

viktoria brännström sa...

Ser sjukt god ut. Den har jag aldrig smakat eller sett. Du menar att den finns över hela SKåne??

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...