tisdag, augusti 10, 2010

pappa



Förra veckan efter många fantastiska dagar med flera vänner och resor. Längtade jag mycket också hem till min nya lägenhet och efter att gå omkring och skrota.. Så sagt och gjort bestämde jag mig för att ta det svindyra tåget ned till skåne och vara hemma fem dagar för att sedan ta det svindyra tåget upp till Örebro igen. (nu stundar Frizon)

Pappa ringde dagen innan jag skulle fara och sa att han kunde plocka upp mig i alvestad o ta med marsvinen(de har bott hos honom) ned och köra mig sista biten. typ 15mil.. och sedan 25 mil hem igen. Föräldrar har någonslags annan ork.. och kärlek.

Jag tog tacksamt emot och vi fick en trevlig resa ned och samtalade om ditten och datten, drack kaffe och så. Marsvinen har levt loppan i småland och mått bra men är nu levande i skåne igen. Väl hemma hos mig borrade pappa upp mina tre stringhyllor och så åt vi glass. Tacksamhet.

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...