måndag, augusti 30, 2010

Allt som är värdefullt har ett pris

Det kostade något för Jesus att gå in i konflikt och försoning. "Ta denna bägare ifrån mig. Men inte som jag vill" sade han til sin Far. Därför sade Bonhoeffer i en långfredagsmeditation: "I korsfästelsen visar Gud att han bär den nya världen i sin smärta." Denna kärlek försonar oss med vårt förflutna och försonar oss med verkligheten sådan som den är och inte som vi önskar att den vore.

Korset som du för mig burit
och den vånda som du lidit
vill jag aldrig glömma mer.
Nej, låt kors och död och smärta tala,
ropa i mitt hjärta vad min frälsning kostat har!

(Benjamin O Spurgeon)

Ur boken: Allt som är värdefullt har ett pris
Förlåtelse som livskraft Av Per Arne Dahl

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...