söndag, augusti 22, 2010

I natt drömde jag

I natt drömde jag om Jesus.
I natt drömde jag om dig, att du äntligen kom tillbaka.
Och där var vi alla jag känner uppradade i ett rum , jag tror vi just hade kommit hem från nån slags semester och skulle ha någon samling av något slag. Vi var i ett rum större än alla rum jag sett men på något konstigt sätt påminde det om min gamla skolaula, och vi väntade på något.
Och så helt plötsligt går en susning genom rummet och jag vänder mig om och tittar.
Och där kommer in tre kungar med kronor och vita pälsrockar jag tycker kanske det var lite kontigt. Deras ansikten var som en famn av vila och frid och glädje, fullkomligt lugn. Efter dem kom en hel rad av "människor" klädda i kläder med smaragder och glitter och glam, och det kom en väldoft som inte liknade något jag känt.
Längs väggarna väntade musiker med alla instrument man kan tänka sig på att börja spela.

Vi alla ställde oss upp och någon viskade till mig nu kommer han, och kungarna log och såg på varandra.
Sedan kom det ett ljussken in genom salens port som spred sig i hela rummet, och vi visste att någon stod i dörröppningen redo att komma in...
Sen vaknade jag.
I natt har jag drömt om dig Jesus.

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...