söndag, september 19, 2010

Storstaden

under fredagen var jag i sthlm, roligt!
redan då jag kom längs stationen, kom jag ihåg att det också är kul att vara i ett vimmel, gå omkring kolla på folk, titta i skyltfönster, sitta i ett fönster och fika, Kristianstad är en bra stad men inte mycket vimmel asså.


Elisabet brukar ibland säga att hon längtar efter pulsen i sthlm, precis. det var härliga år att bo där verkligen och arbetsamma. Men just i fredags var all storstads stress och vimmel och valhuller om buller precis vad jag behövde. Jag kom upp från tunnelbanan rakt in i Vänsterpartiets sista slutklämm med Lars som valtalade, det minner om mina tonårs år och mycket härlig kämparanda, vi skrev motioner och valtalade hade aktioner och demonstrerade. Ibland tänker ja att det borde vara lite mer av det i livet.


..mer i livet i stan finns också massa härlig färg och kultur..



..viktoria och lisa och natanael.






..gudrun sjödén!

Anledningen till storstaden var Efk-ung styrelse möte, viktiga grejor. Vi pratade om varför vi finns, vart vi skall och vad vi står för. Det är så grymt angeläget med de unga i kyrkan.
..sov i korskyrkan och lördagmorgon lämnade jag stan tidigt för att fara till småland och ett härligt bröllop


..Jönköping

2 kommentarer:

viktoria brännström sa...

Jihoo!!!! Fantastiska bilder!! Du måste komma hit oftare!!!Puss, du är så fin, och man kan ha ärliga och bra samtal med dig!

MiSs SoPhIe sa...

PuLs Å vImMeL i StHlm - THE cItY - gReJeR e' vA rE' e'! :D

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...