torsdag, september 16, 2010

besöka

En av de finaste sakerna med mitt "jobb" (förutom mina kollegor..kram!)är att få besöka olika församlingsmedlemmar. Förra veckan hade jag förmånen att sitta hos en 91årig dam och prata om livet. Tänk vad det är stort att tron bär - ett helt liv.

Idag var jag och kollega Ulf bjudna ned till ravlunda - Österlen. Nu är det tid för äpplen och allt man kan göra av äpplen. och är man utanför kivik så är det klart att det skall märkas.

Jag köpte must, och njöt av tilliten i den här lappen.

Ulf körde och vi pratade..pratade och pratade.

Väl framme möttes vi av tre damer i församlingen, och deras varma emottagande.
..och vackra hem*2, mat och goda samtal

..Ulf kollade in biblioteket..
..Ute på gården fanns en pump, som kan sammanfatta våra fina samtal, om "källan..o livet.."

.. Efter den här dagen känner jag mig mycket inspirerad och tacksam. Församlingen o Skåne asså.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja! Bli skåning! Gift dig skånskt! Få skånska barn!

viktoria brännström sa...

Anonym är jag... Inte en skånsk kille tyvärr.Tryckte fel knapp

lisa sa...

skratt!! mor varnar mig alltid för att gifta mig med en kobonde.. då fastnar man här, ler(ursäkta alla ev kobönder som läser detta.)

Elisabet Svahn sa...

Härliga bilder! Visste du att Ulf vigde Alderblads? Kram!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...