lördag, september 11, 2010

Marsvinsbestyr

Jo det var så att jag har några marsvin..
..som har råkat få löss.. (känns lite typiskt sa jag till jakob.. han sa att det var ett tecken..tror jag inte..) Hursom lössen kunde inte smitta till människor sa alla sakkunniga. Med marsvinen är det så att de har tagit ganska mycket tid.. ler.. Ofta då jag har en predikan att skriva eller liknande men tyvärr måste ägna en och en halv timme för att leta reda på rätt veterinär och fråga om saker, eller cykla till alla apotek och leta lusschampo osv diverse likande senario.. Men jag gillar dem liksom..ändå.
Jag har finbesök i helgen av mor så jag väntade till mor kom för att få hjälp med avlusningen. (glad blev hon i telefon när hon fick höra den stora nyheten om helgens strapatser..lite glad iaf..)
Sagt och gjort, operation bada marsvin.. viktigt; varmt vatten de fryser lätt har kroppstemperatur på 39grader, kan lätt bli förkylda, får inte vara blöta länge, får inte få schampo i ögon o nos..m.m. Skönt att ha mor här som kunde säga vid upprepade tillfällen, "det är bara djur"...osv..
Efter bad, sitta i huset blåsas med hårblås, gömma sig köra någon slags tittut..

springa skitsnabbt..

..vara i händelsernas centrum, mitt i matlagningen..
Det hela förlöpte ganska bra får man säga, buren och alla redskap också avlusade.. marsvin borstade och kammade och blåsta och torra och rena och utan löss.. hurra!
Minifilmen från de var små..(vet inte om man ser något)

1 kommentar:

hannapanna sa...

Åh fina dom!

KRAM!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...