söndag, juni 20, 2010

Vätternrundan 2010


Så var det dags. Det är speciellt när man laddat för något ett år och sedan kommer den dagen då det skall ske. Dan plockade upp mig starx efter nio. Jag hade packat allt .. o lite till, flaskor, sportbars, kläder, lampor, startbevis etc. Vi plockade upp Ulf, mycket nerver med oss alla, Ulf hade haft fjärillar i magen hela veckan.
Väl framme, detta jätte arrangemang; 20 000 anmälda. Jag är så impad av all logistik som flöt så bra. Vi intog vår andra pastaportion och försökte vila någon timma i Baptistkyrkan..
Jag bytte starttid till en tid precis innan de andra. Vid start mycket kläder natten väntade med massa kallt.
Så bar det av. Det är en så märklig känsla att rulla iväg när man vet att man skall runt hela den där sjön som man ser på kartan. Det gäller att hushålla med energin.
Lite orolig för mina klena handleder, och kylan och för huruvida jag skulle orka hålla herrarnas tempo..?
Fram till Gyllene Uttern gick det i en himla fart vi till och med hoppade över en depå. Vindstilla och en otroligt vacker försommar natt liknar ingenting.
Allmän info:
Depå - Antal På Banan
Start 17611
Gyllene Uttern 16767
Fagerhult 17075
Karlsborg 16803
Medevi 16665

Brutit 845

Mål 16766

Vi kom till Jönköping - MAT
Jag hade blivit hungrig igen , galna kroppen. köttbullar och mos och gröt och kaffe.
Det smakar så bra efter tio mil.

.. o så mycket folk, samlade och sammanbitna, taggade och glada. energin spritter i hela lokalen. Här hade det blivit natt och kallt, Dan fick nästan frossa..inte bra.
.. sammanbiten lisa och Ulf var i exstas det är lite olika..kramade mamma vid vätterstranden och sedan for vi vidare.Hjo - 17, 8mil kl är typ kring halv 6 på morgonen. Det har regnat sedan Fagerhult ihärdigt. Sömnlängtan börjar smyga sig på men det är också nu man upptäcker hur stark man är, eller inte är. Vi var starka vi.. Ulf ont i knäna men pigg.. lisa hyffsat pigg, Dan trött med fokuseradMånga äter.. mycket. Vi passerar Karlsborg, Boviken, och Hammarsundet.. långa stopp med massage av Ulfs knän..och mer energi påfylllning.
Sista milen på vilja, men jag hade en del kvar att ge roligt. Hoppar Medevi depån och åker direkt mot mål, man tror knappt att det är sant. Det har slutat regna och solen kommer fram!!!
Och vi gick i mål om än lite senare än vi trodde men vi gjorde det! Ulf funderar på hur han skall komma upp, vi njuter av en öl och pasta och nöjdhet. ¨

Antal träningsmil sedan 1 april 150
Vätternrundan 30mil
Tid aktiv cykling - 11h
Total tid - 14.24h
Handlederna höll, benen me och psyket.
Jag orkade hålla herrarnas tempo, det regnade massa, men mina kläder bar.

1 september släpps platserna till vättern 2011 om någon är sugen. Jag kan starkt rekommendera det. Det är en upplevelse!
Tack för allt stöd!

6 kommentarer:

Jakob sa...

Galningar! I ordets bästa bemärkelse! Jag kan anmäla mig till öl och pasta på slutet. Jag får inte cykla så långt för min farmor... Grattis!

Elisabet Svahn sa...

Yes! Härligt kämpat!

Viktoria Brännström sa...

Du är kung Lisa!! Jag är RIKTIGT imponerad, det må jag säga!!!!!!!!

lisa sa...

Jesus är kung, viktoria..skratt du e rolig. tack!

Katarina sa...

Åh, duktiga, starka du! Jag missade din födelsedag... :( Men GRATTIS i efterskott ändå! Kram kram

Klintan sa...

Du är en målmedveten kvinna =)
Brabra!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...