måndag, juni 14, 2010

"triatlon"




Jag har varit på hemväg, det kan ta tid och gå fort.
Det finns många olika färdmedel man kan fara med.

På natten efter Ellen och Johns fantastiska dag(se elisabets blog) liftade jag och cykel med Mary som jag inte sett sedan gymnasiet ned till Jönköping. Hemma 02.30 typ hej och hå!..

Startade sedan förmiddagen med att ta Krösatåget till Alvesta. det är ett av de få tåg man kan komma med cykel oanmäld, trevligt. Samtidigt åkte mina gigantiska väskor med mammas kompis till Markaryd.
Jag antog postitionen cykel för att komma till Markaryd, elva mil i motvind, fy fy för motvind.
Hursom jag kom fram och Jakob mötte upp mig hos mors kompis, Vi fick massa mat och te och jag fick en dusch och vi lastade in allt i den tredje bilen och kom iväg efter en trevlig stund.
Sen kom vi till Kristianstad, mötte matilda på gatan som skulle sova hos mig. hej och hå.
Det var det.
Min sommar kommer vara en övning i att ta emot, massa hjälp.
Och fyra dagar kvar till Vätternrundan!

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...