onsdag, juni 09, 2010

här och nu

Amos (distribueras av Svenska Kyrkan) är en tidning jag gärna läser kanske inte mest för att bli "uppbyggd" som att få hjälp att sätta ord på folksjälen och tankar kring samtiden. Jag tycker de har lyckats det är en bra tidning, inte för att jag håller med om allt men för att den är en spegel, inbillar jag mig.
Nu senast var där en artikel om hur vi tar allt mer kort på det mesta och att vi ständigt uppdaterar vad vi håller på med. En slags spark och tanke in i tex den bloggande världen. bra. Bra att bli ifrågasatt.

För mig är bloggen ett levande collage, och i sina bästa stunder en tillbedjansplats.
I en intervju för några år sedan sätter anna ord på det som egentligen är problemet i våra liv och kanske en ännu större fara med bloggar och facebook och allt vad det heter.

".. problemen börjar när man försöker sätta ord på närvaron istället för att var i den.."
(Anna ternheim -trots allt nr 6- 2008)
Den här sommaren har börjat nu och om det blir ett glapp här ute i "rymden" då och då så beror det på just detta ovan. Att jag är där jag är. (o blir det inte beror de på simultan..hihoho)

Andra saker; Om en vecka fyller jag år picknick -knytis kring sju i kristianstad. För de som vill även spinning ledd av mig halv sex..på friskis, häng på vore roligt. O hör och häpna en vecka till Vätternrundan, o marsvin någon?


2 kommentarer:

Krister B sa...

Om din fråga i slutet gäller ett av "dina barn", KAN det kanske finnas intressenter...

lisa sa...

alla spekulanter är välkomna!!
alla tre ungarna behöver hem, dock måste de bo två och två minst..
hörs

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...