måndag, juni 28, 2010

Pappersgrejs

En sak jag är helt värdelös på eller som snarare som inte är min starka sida.
Är min hushållsadministration kan man kalla det.
Typ skicka in skatteblanketten och komma ihåg lösenord och sånt. Jag minns när jag flyttade till Betel (flyttade hemmifrån) och konstaterar första månden att jag inte vet hur jag skall betala mina räkningar. Hur skall man göra?

Frans nyvunnen vän tillika numera vän för livet (inte för att det här med räkningarna) förbarmar sig över mig och vi beställer så jag får internetbank och han visar hur man skriver in numret och allt.

Å vilka slappa föräldrar tänker ni nu, eller kanske mer vilken slarvo-lisa. Men jag tror inte det beror på det, jag är inte bra på siffer saker helt enkelt. Kommer inte ihåg en enda kod någonstans i huvudet och senast idag insåg ja att ja inte skriver upp koder någonstans. (man ska inte det har någon sagt till mig..)

Anledningen till att jag återigen blev påminnd om detta fenomen var att följade utspelade sig idag. Jag hade kontorstid(för det har jag) och skulle adressändra. (Hör och häpna jag har fått en etta o en halva 46m2 på samma gata som kyrkan inflytt i övermorgon)

Och när jag sitter där och grejar inser jag att jag inte alls kan komma ihåg koden till bankID, som man måste kunna för att få legitimera sig, för att sedan kunna fylla i sin nya adress och gamla och få posten skickad hit och dit..(snacka om "pannkakstårtan")

Det enda jag kan minnas är att Marcus som hjälpt mig skaffa bankID (två gånger) sa typ "oj vilken lång och konstig kod du väljer" vid detta tillfälle. Så sagt och gjort tänker jag att han kanske kommer ihåg.. ringer kollar han minns inte.. återvändsgränd.

Vid sådan tillfällen längtar jag alltid efter min far, tror bara det är tre år sedan jag slutade ta med massa papper hem vid jul som vi måste kolla på. Det funkade så bra.

Ja ja jag är inte slarvig för det är inte många räkningar som kommit in försent, något i mig tycker inte det är roligt(viktigt) bara och då kommer inte hjärnan ihåg sånt lika bra.

2 kommentarer:

Viktoria Brännström sa...

Men Lisa, man kan väl få en ny kod till sitt bankID om du skickar ett mail till banken ifråga?

Annika sa...

är precis lika dålig på det, det är tur att jag har christian :-)

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...