fredag, september 28, 2007

Mysore


















Mysore trevlig stad vi har:


fatt en kompis och sedan har han visat oss runt endel och vi ocksa farit runt pa egen hand.. flytet ar verkligen tillbaka..

kollat pa ett palats till,vackert sa det forslar..


efter etiska kval ridit elefant och vart pa zoo om nagon vill stalla oss tillsvars forstar vi det tillfullo..men de hade fyra stora giraffer hur langa som helst.. och vackra. Jag alskar dem. det kanndes som att de alskade mig.

jag har for forsta gangen utnyttjat att alla tror att jag kommer fran Indien nagonstan.. och sagt det och darav fatt rabatt.. det kostar namligen halften for mig att rida elefant.. dessutom var det en sa otroligt kort bit jag blev lite besviken.


Mysore ar kannt for oljetillverkning ni vet som man har till massage och mot huvudvark och andra saker sa vi har besokt ett sadant stalle for att fa lukta och komma hem med helt nya dofter.. jag vet inte hur vi luktade efter det dar.. ler.


och bidicigigarett tillverkning indiska cigaretter hur starka som helst. .. vi har iallafall kollat hur de tillverkas.
OCh siden tillverkning sa vi har shoppat tyg.. galna tyger och vackra!
och sen till sist aven hur man tillverkar rokelse det var verkligen intressant och doftrikt..
oj oj manga saker...


Sen idag har vi varit i ett tibetansktkloster och i ett helt litet samhalle dit flyktingar borjade komma kring 1950-talet. tempel helt galen byggnad och kanske med de storsta Buddha statyerna som jag nagonsin kommer att fa se..
Vackra samlingssalar och sen fick vi en kort pratstund med en munk generost och spannande.
Oj vilket rorigt inlagg.. manga saker. och flera moten att beratta om vid senare tillfalle.. nu kvallsmat.
Vi kommer hem pa fredag kl 8.00 om nagon vill titta forbi ler...
Nu vantar resa tag ca 42-50 timmar sen sista dagar..
langtar att se er och stanna kvar.. ler kram!






Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...