torsdag, september 06, 2007

Jaipur

prova prova..



forts mosourie nu-

jajpur-den rosa staden..


hektiskt och fantastiskt.. varmt och nya vanner.. vi kanner oss mer valkomna till indien nu.


Nar vi anlande pa morgonen halv sex efter 12timmar skumpig nattbuss.. inget hostel uppkollat och ett antal richa chafforer som gjorde sig mycket tillgangliga konstaterar vi att eftersom vi inte vet vart vi ska ar det stor chans-risk att vi hamnar fel..


men vi har hittils haft mycket flyt och mycket Gud.. tre dagar har vi nu blivit runt skjutsade av samma forare.. Gopie och Gobal(tror jag det stavas) sett manga platser typ maharadja tempel och apfort..


alltsa ett fort fullt med apor.. har lyckades jag och olga med bedriften bli utsatta for en apattack.. ganska knappt och laskigt.. de rev mig pa armen(vi tvattade direkt med travelkit grejor..tur) och rev sonder olgas kjol(jo vi hade atbara saker pa oss..) hursom har det sedan under eftermiddagen varit olika turer om huruvida jag skall uppsoka lakare eller inte for min lilla ynka skrama.. men vi tankte att det var bast.. man kan fa olika ackliga sjukdomar av apor.. typ rabies..


men doktorn var bra och sa det inte var nagon fara.. osv. ..men ny har jag i min ago ett valdigt roligt recept pa en salva mot apskramor.. ler..och det kanns skont att den inte bet mig.. har finns manga djur till min gladje.. elefanter, kameler, getter, manga grisar, hundar, far, och saklart kor..


igar var vi hembjudna till Gopies familj pa middag en familj dar det stralar karlek ur ogonen pa alla sa att det blev mycket over till oss.. kandes bra att fa vara i nagons hem efter hostel..


och ikvall skall vi till Gobal.


I den har sataden tillverkas mycket av det tyg som finns i indien sa ni kan ju tanka vad vi gjort mer.. det ar ingen hejd pa hur mcyket vackert det finns och jag ar glad att vi aker tillsammans da fa ar sa galna att de orkar spendera 5timmar bland olika tyger..


nu far vi snart vidare till Jaisalmir som ligger i oknen i nordvastra Indien.. kamelsafari -skrattsafari.

jag langtar redan mycket efter manga av er.. och ber for er.

och ni far garna be for att min matlust skall atervanda den forsvann pa fjarde dagen.. vet ej vad det beror pa det ar ju fantastik mat.. men jaja den kommer nog tillbaka men nu borjar det kannas segt..

be annars att vi skall vara bevarade. det finns mycket att bli bevarad ifran, den egna takens bradjup till exempel, fel moten och bajssjuka..


(sms fungerar just nu inte pa min mobil.. men ring om ni vill hanna har nr..)
oken oken kamel kamel kamel..kram!


1 kommentar:

Anonym sa...

du är i indien nu lisa och jag & mat har varit i fjällen. nu är vi tillbaka, men du är fortfarande borta. lars lerins kobok är fantastisk. läste en artikel i dagen om honom. ny bok på gång. ny skönhet och svärta att ta in med andra ord. precis som en resa till indien. eller till en bedårande vacker fjällvärld. jag lever. kram

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...