onsdag, september 12, 2007

kameler i mitt liv- hatthylletagresa

eller kankse snarare kamelen i mitt liv..
vi hade verkligen tva fantastiska dygn i oknen sova under bar himmel och vara med roliga djur med mycket integritet och knapp stolthet roliga miner och otroligt snalla..vi var atta kameler i "karavanen" och lite fler kameler ikring.. jag vill ta med en hem.. de billigaste kostar typ 2000kr.. kan vara nagot..ler..

nu ar vi efter en galet lang resa i Bombay-Mumbai.. tokstorstad..
fort igar akte vi tag fran Jajsalmer till Barmer for att kolla lader hantverk det skulle visst finnas dar.. inte da. 3,5timma buss
sen darifran efter vart forsta resekrangel vidare till Amdhabad.. nattbuss akte atta framme fyra pa morgon.. tanker vi att vi vill ta oss vidare till Bombay sa sanbbt det gar.. hittar ett tag som gar.. halv sex.. ater lite formbrod och satter oss pa perrongen..
05.25 visar det sig att det kanske ar fel perrong.. sa vi borjar spinga omkring pa andra perronger typ tre olika pa fem min.. uppfor trappor ned igen osv.. sen visar det sig att det var dar vi trodde.. toksvettiga.. hamnar vi sedan pa en hatthyllelikande anordning for att aka 10 timmar tag till Bombay.. roligt och galet.. och svettigt och jobbigt.. men nu ar vi har.. ett par dagar iallafall.. 16miljoner bor det har.

vi har verkligen under hela resan haft naden att mota ratt manniskor manga fina som tagit emot oss.. nu efter att ha mott ett antal andra som reser omkring sa inser vi verkligen att det inte finns nagon sjalvklarthet i det.
Gud ar med oss och vi forsoker vara med han.
Manga saker ar helt annorlunda an hemma saklart och manga lika.. be garna for min matlust.. den vill inte riktigt..

jag langtar efter er och sa..kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha! Haha! Hatthylle-Lisa! Gött att du får vara med om många olika saker!
love you dear

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...