lördag, september 15, 2007

synlighet







Jag har gatt upp tidigt for att mota dig.
Jag kan inte halla dig.
Jag vill inte halla dig kvar , erovra.
Jag vill bara vinna dig mer och mer. Det ar det enda jag kan.
Jag kan bara taemot dig mer, och slappa fri.
Svingar vingarna lyfter.
Jag vill se nar du blommar, svingar dig runt.
Vara stolt over hur du ser ut nar du gor ingeting.

Jag lyfter av dig, lager efter lager som du kanske trodde var densamma, men de ar olika.
Fint fint trampar jag ur all smuts och det blandas med det rena.
Trampar, lamnar, ser vad som finns under.

Du har inte tagit pa dig allt det har sjalv.

Ibland maste jag gnugga hart och endel flackar har vart pavag bort lange.
De liknar varandra men sa olika. en del stora andra sma. olika tider.

Jag skoljer dig omt i vatten och efter varje skoljning lamnar nagot av det gamla sin farg nagot av det ingrodda sitt monster.
Vattnet blir klarare och klarare.


Vi fortsatter.
Sa hanger de dar pa rad alla lager, rena vackra och farggranna och jag star dar helt naken.. och vet att det bara ar borjan.
Och minns att jag har varit med om det har forut.

Jag tittar upp och ser att det ar ett helt landskap, det pagar pa manga stallen, Du gor det igen och igen.
och nagon ber mig att halla en hog, ett tag. Och dar star jag naken och bar at nagon annan.
Och kanner livet i mig.
Ljuset moter oss genom alla bilder.
Och jag vaknar bredvid dig igen.
(vi hamnade i Pune ett tag. traffade en man pa Union Biblical Society, sa nu ar vi pa deras seminarie och insuper gastfrihet lite konstiga moten och hur stor kyrkan ar.. - jag alskar teologi!
be att vi skall ma fortsatt bra och tacka Gud att vi har flyt. jag gillar tydligen inte indiskmat..ler.. na men jag vet inte vad det ar for fel.. Goa ikvall-nattbuss..
hoppas ni har vardag och ar rakryggade-ber for er krama)

























5 kommentarer:

Anonym sa...

Å Lisa vilka visa ord du skriver, så sant så äkta. Mötte dig, bettan och putte i kommentarerna på puttes blog för bara en liten liten stund sen och började gråta. Så nu sitter jag här i min säng med tårar i ögonen och är berörd av era hjärtans innerlighet. längtar efter er och är tacksam för er. Stå nära Gud i Indien så ska jag försöka göra det här i lägenheten bland en massa lådor som visar på att något nytt står för dörren och jag längtar, bävar och samlar mod. kram

lisa sa...

du ar modig,du.
Gud haller oss nara honom nar vi fjantar omkring, skont att veta.

Katarina sa...

åh... ni vet att jag älskar er. Lisa, ja, vi måste ses sen när du kommer hem. Josefine ska förära mig med sin närvaro i nästan en vecka. Och jag är glad.
krama

Elisabet och Christian sa...

Paret Svahn hälsar och ber. Om du har tid kan du komma förbi Nygatan ikväll (ösndag), vi ska ha en liten gathering här. Du är välkommen.

Hoppas ni har det bra, verkar som det även om det också verkar vara lite äventyr...

God bless,
/C

Anonym sa...

hej dear
tänker på er
mycke kärlek
e på gathering hos e o c
lovsång

underbart m teologi, ja!

hörs snart, längtar!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...