fredag, januari 28, 2011

Å va tusan! Välkomna!







Å va tusan, jag hade velat ha en liten armé med sjungande barn som mötte er,
en liten orkester åtminstonde.
Eller vår!
Eller en stor banderoll, eller ballonger över hela himlen, eller raketer fyrverkerier och färgstänk över hela himlen.
Eller ett flygplan med ert namn, eller en stor luftballong, eller en hejaklack eller ja vad som helt som låter och står i.
Eller en sång som jag gjort själv med en inövad dans till... (kanske ingen annan vill skratt)
Jag skulle vilja kunna blåsa famfar och skriva ett stycke och ha en hel symfoni!
För tusan ha en stor tårta störren än man kan ana och en lång lång rolig kaka!
Men det finns inte något som precis räcker till.
För att säga hur glad jag är att ni kommer hit!
Flyttar hit!!
Flyttar hit!
VÄLKOMNA FÖR TUSAN!
o vem kunde tro att jag skulle bo här först.. inte jag i allafall. Alla de dagar och gånger Elsabet har pratat om Skåne när vi bodde i Stockholm o sedan i Örebro, vem kunde tro?!!

Välkomna hit ialla fall, va roligt vi ska ha!
Och samtidigt vill jag hänvisa till Andins blogg idag! Beröras och vara berörd, vi hänger ihop liksom. fint liksom... det kan inga mil ändra på..

3 kommentarer:

Katarina sa...

Jag är så glad för er skull. Verkligen. Fatta! Mängder med jubel, med all rätt!!

Men jag är lite egoistisk o ledsen också. Ni är så långt borta nu. Så det gör lite ont. I min lilla egoistiska och sentimentala nerv så gör det ont. Så jag är lite ledsen nu också. För min skull mest. Saknar er. Får jag det?

Kraaaam!

Elisabet Svahn sa...

Hurra!! Vad fint!

Och lika bra som allt det där andra var det att träffa en glad Lisa med lugg utanför kyrkan en snabb glimt en fredagskväll...

Vi ses!

lisa sa...

kram putte! såklart du får känna så! kom o hälsa på vettja!
kram

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...