fredag, januari 21, 2011

hemma hos mig

Som jag vill ha det hemma hos mig...
så vill jag ha de hemma hos mig,
o du ska vara där i ett hörn som är en vrå som är allt som är hela rymden som jag kommer hem till.
Du skall vara den som ropar från köket när det luktar bränt "kom o titta här jag har bränt en hel kastrull"(o du låter helt lycklig och bubblar av skratt)..
Och du ska vara med o jag ska väcka dig på natten och fråga om jag sover eller är vaken eller drömmer eller pratar i sömnen. Eller om det är du som pratar eller jag.
Som jag vill ha det hemma hos mig, kaffe och kannor och storbak, massa drömmar som ligger på hög redo att tas emot'
och en massa färger som ligger i mappar redo att kastas ut över rum och vrår över vidder och rakt in i lilla lilla toaletten.
Som jag vill ha det hemma att vi dansar vals på en lördagmorgon innan vi drar till stan och dricker kaffe (starkt så att det suger i magen)
Som jag vill ha det hemma dofter av dig och mig av Oss, som jag vill ha det hemma.
Och marsvinen de lever så "jädrans" länge..
Som jag vill ha det hemma...


(skriven en annan dag.. )

nu åker jag tåg.

3 kommentarer:

Elisabet Svahn sa...

!!

THeresia sa...

!!!

Anonym sa...

ååååh! <3

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...