tisdag, mars 30, 2010

väntan


Våren exploderar inte i år, den smyger runt i krokarna.

Den lockar oss till att ena dagen skratta och andra dagen gråta. Den är inte mindre känslosam och expressiv men inte lika påtaglig. Våren är aldrig så påtaglig som för någon som är kär, det kan man se på stan. Våren smyger omkring förklädd. Som en ungmö som blivit lite för gammal, de viskar om henne på stan.

Fröna i min trädgård ser inte ut som de brukar. Du planterar växter jag inte känner igen. De doftar annorlunda de spretar annorlunda än jag tidigare sätt. Kräver en annan omsorg och sättning.
Dina händer är varsamma med varje klipp och drag med varje rörelse med varje omsorg.
Som en knopp eller skör som en blomma. Är våren där den smyger, en annorlunda vår som rör sig runt mig.

Som lockar mig till skratt och gråt.

1 kommentar:

lisa sa...

amen vill jag säga också på att Th ska bli frisk..kram

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...