lördag, mars 20, 2010

Loppis- mamma -lisa


Jag är hemma i småland lite.
I förmiddags gjorde vi en repa som man kan säga. Jag o mor!
En loppisrepa eller tillika second hand runda.
Ibland tänker jag att jag vuxit upp på loppis. Min mor är grym på att fynda och jag me, upplärd av ett proffs. (köpstopp i fastan dock, handlade dukar till kyrkan)

Vi va runt lite här och där, i jönköping finns kanske åtta bra stora second, som att kyrktätheten följs åt av begagnataffärer.. jo en SAM, en erikshjälpen, myrorna, kungsporten, pingskyrkan, jo..
Hur som åkte vi runt med eva mammas vän, trevligt. Vi fikade för 48kr- 3kaffe, 3toscakakor, 1 fralla och en bulle..som hittat.
En liten tippning, de tre mest ute grejorna alltså det som de fanns mest av på de ställen vi var. Porslinsfigurer:(fast det gillar jag..fast bara en del djur)
Rödbruna skinnfotöljer..fast de tror jag är uppcoming..Porslinssvanar - ledsen svahns..tror jag sett närmre 50 st idag.

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...