onsdag, mars 03, 2010

Vem är Gud?


Om det har undgått er så, igår sändes första delen i Jonas Gardells serie Åh Herregud!

Som under 8 tiskvällar kommer att ställa sig just frågan; Vem är Gud?

Det är en bra fråga i sig! Och det är på många sätt intressant att det kommer ett sånt här program mitt in i TV. Men det ställer också många frågor rakt ut i Sverige och ger inte många klara svar, annat än att Gud är relativ. Vi får se hur det artar sig. Se det finns på http://www.svtplay.se/

"Tror Du på Gud frågar vi varandra ibland? OCh förväntas svara ja eller nej, som om vi hade en gemensam förståelse för vem eller vad Gud är. Men vem är Gud och hur uppstår Gud och när och var?"

"Jag skulle vilja säga att jag har kommit så långt i mina studier att jag vid det här laget kan säga nästan helt säker ja rent av bevisa att Gud inte finns. Och ändå tror jag ohjälpligt."
(jonas gardell- Åh Herregud 2mars 2010)

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...