söndag, juli 30, 2006

urkult-

igår swing på kulturhusets tak med tina vilken dans- nu urkult och människor..










nu blommar ängarna med sommarns alla blommor nu doftar...


nu beger vi oss till norra delen av vårt vackra land.. mycket spänning, förhoppningar endel blyghet och så.
en full bil går från örebro och en flicka två flickor i buss..

be gärna för oss- att vi skall vara oss själva, vara sanna, ha roligt och hålla sams- att Gud skall bli synlig.

min mobil kommer ej att fungera har jag fått höra.
har ny mejl också så ni vet.

Klinga, mina klockor, var mitt hjärtas slag
Dunkla djupet i min källa, virvlar i mitt vattendrag
Sväva som en svala över sommaräng
Öppna vida horisonter, rör vid varje känslosträng
Sjung min lycka, sjung min längtan,sjung min ordlösa saknad och min stumma sorg
Och när min oro ständigt växer i en bister tid,så klinga, klinga, mina klockor, klangen som ger sinnet frid

Klinga, mina klockor, till lek och dans
Och i sena sommarnatten tänd en eld nånstans
Låt den brinna sakta innan natten flyr
Låt den värma någon innan nästa morgon gryr
Ekot av en ungdomshägringav en kärlek som dog för länge, länge sen
Den återklangen lever kvar och bor i min sång
så klinga, klinga, mina klockor, sjung om det som var en gång

(benny andersson, björn ulveaus)

och det som kommer gärna - frid

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lisa!! Jag anar att du är längre ifrån civilisation och datorer och närmare dragspel och bas. Jag sitter på F&S. Ganska dött här, men surfa går ju alltid. Tack för dina ord om bröllopet. Jag älskar att läsa dig.
Vi har fått alla bilder. Vilka bilder Lisa! Du ska få se.
Jag står i i hemvården nu. Ett tungt jobb. Jag får se många sår. Men det är ett viktigt jobb, och Gud är stor och väldigt nära. Det går bättre och bättre.
Jag har fått blommor och choklad idag på min namnsdag av Pontus. Hoppas att han aldrig slutar ge mig blommor.
Lisa, jag vill visa dig mitt hem! Jag längtar efter dig!
Kram

Theresia sa...

Har inte fått mail. Hm... ? theresia.wahlqvist@breyta.se
Vad bra att du ska norrut. Kram!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...