tisdag, juli 18, 2006

blanda på









att presentera sig på skånska säga att man är från jönköping och just flyttat från sthlm till örebro och vara brun kan verka en aning förvirrande.
om jag var en bil skulle jag vara en blandning mellan en PVduett och en Volvo 144 med runda lyktor. därför att det är en rustik bil, stabil, rolig och lite sådär fulsnygg bil blandning håller länge. turkos tror jag den skulle vara. kan komma på många fler anledningar till det.undra om det är en mindre förvirrande presentation? (presentation av ledarna på lägret skedde på detta sätt)

nu är jag på solskensläger för fulla muggar det är livskvalité på hög nivå. tror aldrig jag dansat så bra eller roligt som på discot här det var fantastiskt. det blir olika dans med olika människor och olika möjligheter. nya förutsättningar hos nya människor gav mig fler och enastående perspektiv av vad dans kan vara.

vi jobbar och sliter och hejar och ler mellan 8.30 och drygt 22.. trött och glad men i dag har jag min lediga dag. den ägnades åt en favorit sysselsättning cykla till Åhus och bada, dock är det ca 30 grader i luften och tokkallt i vattnet efter att jag kastat mig i och srungit upp upplyste en man mig att det är 10 grader i vattnet och det kändes.


att få vara här är bra för oss, det är frihetsfrämjande och skrattgivande, och trosstärkande på flera nivåer och områden. jag är mig själv och sen får det bära eller brista mer eller mindre kan jag inte vara.

ta hand om er i solen

4 kommentarer:

matilda sa...

Jag tycker volvo är ett dåligt val (muppy är ju ingen volvo).
Fast motiveringen är pă topp, så det få gå ändå.

Ja, här lever man - här och nu.

Det finns så många sköna människor!
Vackra människor.

Anonym sa...

Hej Lisa!

Nu har jag hittat till din blogg. =) Det var roligt att läsa!

Va härligt du verkar ha det på lägret! Va bra!

Jag är hemma i jkpg och har min sista semestervecka nu. Det känns bra, och det ska bli kul att börja jobba igen!

Ta hand om dig!
Kram

anders sa...

Gött gött. Njut av livet! Hälsa Skåne från mig! Sen ses vi i Örebro. Kram /A

Patty VonWebster sa...

you are a BMW Z4 on the Andes of Bolivia, the wind of the Spirit swirling in the open cockpit
roll on sister!

stewart i le big city

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...