måndag, augusti 07, 2006

dans med hela kroppen själen och anden här kommer vi

det kommer fler och bättre bilder framöver








vi blev tillslut tio personer vackra människor kraftfulla i sinne och tanke, men beroende och utlämnade till en GUd som har total koll.









vi kan kalla henne snyggkarin

så var jag "hemma" igen. landar i bromsten som en och en halv vecka är bas sen kommer jag hem- till örebro. och jag är overhört tacksam att där väntar mig ett sammanhang med fantastiska människor (också)

men men urkult- urkyrk - Gud har varit så god mot oss.
ett kort möte av många skilldringar kommer här:

kom med bussen själv från stockholm, hamnade efter åtta nio timmar vid en flintabar i näsåker. fantastiska vyer breder ut sig och det skulle kunna komma regn men det gjorde det inte.
hamnar i ett samtal med ägaren och hans fru och en synnerligen skäggig man i femtio års åldern. han bor på bygden. erbjuder sig att skjutsa mig till byn- hör mammas ord i öronen om att inte resa med främmande män i främmande bilar..

hursom helst eftersom de andra dröjde och dröjde med sin bil från örebro så hann jag bli runt skjutsad och se större delen av bygden.
Auno hann även fråga på de flesta campingar om jag skulle bo där, en aningen märklig men rolig situation.
det hela fortsatte med att vi satt utanför kyrkan i en korsning till halv tolv på natten och pratade, läre oss att gå, samtalade med förbi passerande, fick olika erbjudande om att bo över, fick tillökning av en kvinna som bodde i byn, och en till som hade bott där. så slutligen när örebro kom så var det tre som satt och väntade med mig och en som kommit ut och undrade om jag inte ville bo med funktionärerna en natt.

hjälpsamhet, och tillgänlighet. det var så bra att komma tidigare- det har varit så vackert, på många dimensioner. Gud har troligen gjort ett undercover arbete som heter duga.
vi har mött männsikor, vi har haft trogna och jämna samlingar i kapellet, morgon och kväll och dag, vi har stått med speak på solidaritets torget, och mött en fantastisk kvinna från näsåker filadelfia de är ca sex personer.
vi fick bli varandras bönesvar och välsigna varandra i mycket. vi har fått vara i tjänande tjänst av varandra och andra.
men framför allt tror jag vi upplevde hur Gud lade en grund i mötet med andra kistna på festivalen. att folk har sett att vi är där.

sen har vi såklart dansat och dansat till sena natten tidiga morgon och hört fantastisk musik och sett fantastiska framträdanden vilken musik vilka clowner vilken konst och vad vackert mycket kan vara.
och ätit fantastisk mat och badat i en älv och haft 27 grader i skuggan varje dag, det finns många olika människor och vackra familjer på detta ställe- och jag har redan börjat längta till nästa år.

följ med, följ med!

1 kommentar:

Anonym sa...

Häftgt! Själv ska jag åka till Frizon snart o för första gången.
Saknar dig! kram

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...