onsdag, juli 05, 2006

degpaus



dags att åka ifrån degen
jo och åka till "hemma" staden-
huvudstaden
överheten
överstaten
ungefär lika suddigt som bilden är mitt seende för vad som händer med olika saker. om man släpper taget infinner sig en otrolig vila i att skaparen håller allt i sin hand- om jag håller kvar får jag bara kramp över allt och kommer ingenstans.
skall bli bra att träffa mor, skall bli skönt att åka tåg- bli mött av en danföre dan brud och kolla hår o klänning- som th sa det finns många viktigare saker med ett bröllop än klänningen, skönt att tänka på när det drar ihop sig.

nu packa klart sen åka tåg..o sen Jönköping
grilla med gymnasiefolk
ett bröllop.
en bilresa och fika och hoppa stutsmatta och kolla på fotboll
och åka ännu mera söder ut.

bromsten har vart bra, återkommer

9 kommentarer:

Elisabet och Christian sa...

Bromsten i all sin ära - men lyssna på det här:

"Vittskövle"
"Yngsjö"
"Åhus"
"Degerberga"
"Tomelilla"

och störst av dem alla -
" F U R U B O D A "

- vi ses snart.

Anonym sa...

Vad vore livet om inte Jönköping fanns!!! Denna ljuva stad som man rundar med glatt humör och älskar Elmias glada varmkorv med mos... Bara sissådär 20 mil kvar till mål.

Lycka till... Jag gläder mig med dig och framförallt bruden och dennes ...gum!

Trevlig resa!

John

Anonym sa...

Kramp ja. Det har jag jämt! Varför lär man sig aldrig?

Sen måste jag bara säga om bilderna, att du Lisa är en ändå stor bulldeg för mig! och det menar jag bara positivt!

lisa sa...

korv i all ära men ändå- fatta vättern(konstig jämförelse) bada bada bada bada bada -- med lillebror

lisa sa...

christin förresten hur menar du det där med deg-ler? och visst skulle du vattna blommor i huset?

Anonym sa...

Dopp i mälaren med tillhörande sår på stortån, dopp i kaffe med bulle men inte dopp i grytan, det är ju tack o lov ett gott tag kvar....

Vättern är helt underbar, sist jag åkte där trodde jag att jag hade sisådär 250 i puls, var visst lite fel förstod jag efteråt.

/John

lisa sa...

var det när du cyklade då?- för visst har du cyklat runt? ett angänämt dopp med tillhörande glass.. hur kommer det sig att du inte har en blog? eller har du en i smyg?

Anonym sa...

För ungefär ett drygt halvår sedan visste jag inte ens vad blog va. Matilda var faktiskt den som lyckades introducera det för mig.

Nu är jag riktigt sugen på att sätta upp en och det kommer nog inte dröja allt för länge.

Om sanningen ska fram så kom jag aldrig runt, bara hälften. Denna gång var det en skada i foten som blev ett hinder. Målet för nästa år är under 12h. Det ska gå med en god aptit vilja och en stor portion träning. Lite utmaning måste man ju ha i livet.

emelie sa...

hej lisa. det var kul att stöta på dig i lilla jönköping!det är ju en speciell stad som sagt..
hoppas det löste sig med talet på bröllopet. själv ska man iväg och jobba mastodontpass på 24,5 timme nu. man sover på jobbet,men ändå.
ha det fint!/eme

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...