söndag, juli 09, 2006

vilken nåd att få vara med

vilken dag- vilken dag

startade i habo nio på morgonen för att göra en giftas mogen vacker kvinna ännu vackrare. elin har mycket potential och tillgångar även på det området. lockar och smik och dags att bli klädd det är inte så många gånger som man får klä en brud, vi satte ihop det sista och förseglade varje säkehetsnål med ett"i jesu namn". kaffe hårspolar och läggningsvätska fick mig att ana hur det kommer vara att vara pensionär- underbart.
ett antal grannskap som kom för att titta på bruden och dela ut vaser från 1800-talet tills elin med sin granna stämma sa att "nu är det för många här och nu får ni gå"- det är skönt med pondus. (pontus) hihihi

dagen fortsatte med fotografering och jag kan inte ge en rättvis bild av hur vackra de var- elins kommentar om sitt hår var"lisa vad har du gjort! ser du!"
hon menade mest förstod jag sedan att det blivit bra och precis som hon ville ha det.

och vi fotade och fotade och plockade smådjur i tyllen och böjde träd och alla möjliga saker.
och klockor och en vigsel och en dikt av ylva eggerhorn och genom allt och närmare dig och tårar och löften stora, så att bara Gud kan bära och en joel som sa det är så sjukt asså och jag som nickade instämmande hela sina liv helt galet.
och sång som lyfte taket och tog oss med ut i sommaren och vaniljhjärtan och saft på trappen.
och lägga allt tillrätta och kolla om hon fortfarande var snygg oc fråga om det gick att gå på toaletten.
o, jag ville skriva en dikt till dig rakt på din munn,
dina ögon som en hungrig och glad kyss, min lilla käraste,
min lilla raraste...
som kommer springande i en lång korridor
och bara är armar och ben i en galen,dundrande längtan efter din famn...
(ylva eggerhorn-till george)
och ett kort samtal i en bil, och en fest med mat och en släkt med många ord som faktiskt inte blev tråkiga, och ett trevligt bordssällskap och massa paket och varierande tal och massa tårta med vackraste rosorna. och blev bara föreslagen två män under festen mer eller mindre diskret

och många saker som var viktigare än klänningen men mycket beröm,tack, och speciellt tack gud som gett mig en hand som vill bygga klänningar,
klänningen är byggd för elin som brudgummens far uttryckte det bra.

det går inte att förklara det hela bättre än så här just nu

avslutade med ett nattligt dopp i vättern tillsammans med itm folk och jessica och karolina och jo det var kallt men sommaren är nu och brudgummens mor uppmandade oss att aldrig sluta bada.
jag skall inte det.

i övrigt funderar jag på idag hur många olika kotym regler jag lyckades (klanta) mig att bryta mot igår-- vet om ett par stycken, iallafall. men nu tänker jag på jesus och känner mig som en fri och lycklig ogift kvinna.

nu bär det av till skåne om en timma och jag skall packa lite och det kommer komma bilder från bröllop senare. och malmö skall bli tokkul!

3 kommentarer:

Elisabet Svahn sa...

Lisa lisa! Tack, att du skriver som att det känns som att man själv är där. Jag kan inte tänka mig någon vackrare som brud än elin, och jag kan inte tänka några händer att smycka henne vackrare än du!

Nu sitter jag och gör värdebevis för den riddarrustning som lägerdeltagarna ska kämpa för imorgon. Lite småinspirerade av bibeln lät vi de olika sakerna symbolisera olika egenskaper. Hjälmen är en symbol för vishet, trofasthet och skärpa. Som du!

Vi ses snart!

lisa sa...

är i malmö nu med morfar och hans tre syskon med respektive det är vackert med äldre människor, liksom mera tålmodigt och tidtillåtande. ja vi ses jag ringer kanske behöver bli hämtad.. krama

Olle sa...

Kommer du på min fest. Jag kanske ska varna och säga att jag nog kommer att vara den enda där som du känner.

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...