söndag, juli 02, 2006

det går en vind bland kanelbullarna


marianne är en klippa

efter att ha jobbat 23timmar på två dygn måste jag säga att jag har reducerat mitt språk till att endast innehålla ord som har med fik -baka och bada och svett att göra.
jag och annika maria och agnes har slitit som djur för att tillgodase kungsholmens alla solstimma badare och solare. ute 28 grader inne minst 33.. det är ett privilegie att få jobba med dessa människor, och ett påhäng- ( numenar jag inte de ovan nämnda.)
det är alltid intressant med allas konstiga önskningar och kombinationer av pålägg på mackor och konstiga grejor.
ägg och skinka (blä i köket även kallad äckelmacka) ja ja än värre tycker jag nog det är med de som vill äta kvaiar till allt- blä.
"utan smör" är inte längre en trend men jag undrar dock hur det skall gå med GI metoden.. - en macka med leverpastej utan bröd? Gurkan kommer att flyta omkring och det kommer bli jättekladdigt.
annat konstigt på jobbet- jag har serverat en tårta från toaletten eller kanske mer guidat en kund till en kyl och sagt att han kan lägga pengarna på kassan..("kan hända den bästa" sa han och lät lagom road) - blev toksjuk på alla möjliga sett två timmar i fredags tänke att det var bäst att inte vistas bland maten jobbade dock själv den kritiska halvtimman så det blev konstigt. jag var inte road, i efterhand ganska road. (det var inte matförgiftning vill jag understryka)

några myter att slå hål på:
-man dricker inte mindre kaffe för att det är trettio grader ute
-kunder förstår inte ett "den är slut"
- algrensbilar glassen är inte en succé
-ingen aircondition i världen kan konkurrera med en varmluftsugn
- kräksjuka och fik hör inte ihop, men det visste ni redan säkert. och ta det lugnt jag slutar ju snart så ni kan våga er dit igen- skratt
och jag älskar mitt jobb!

för örvigt och alltlikt har Gud lyft min blick och en vän frågat raka viktiga frågor tills jag slutat gömma mig så att Gud kan göra sitt.
nåden att få dela sin tro, vi pratar mycket mellan bullarna.

hur tidigt får man gå och lägga sig?

4 kommentarer:

Theresia sa...

man får gå och lägga sig tidigare än 8. I natt sov jag mellan 10 och halv 8. Men man får ju mer eller mindre solsting hela tiden. Kram!

Elisabet Svahn sa...

Saknar dig!

lisa sa...

´jag är på väg..lallala

Katarina sa...

Åh... jag fick nostalgivibbar á lá TH när du förklarade din kärlek till ditt jobb...
Ses snart. Saknar.
Krama kram

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...