tisdag, maj 22, 2012

tre veckor

 Jag älskar cykling! ÄLskar! jag har gillat de egentligen enda sedan jag kom över den där gränsen, och tog mej ned för den läskiga bakcen när jag var 5 år och cyklade på tvåhjul. Jag minns att jag rullade över krönet och ropade till min mamma! " jag kan inte bromsa!!" Det är inte min bästa cykelupplevelse men en av många och kanske mitt första starka cykelminne..
Just nu är det 3 träningsveckor kvar till Vätternrundan 2012. Det innebär typ att de bara är två veckor kvar under vilket man kan förbättra sin "kondis". De här veckorna är lite speciella. Det mesta är inriktat på äta, träna,sova, äta, sova, träna, träna, träna.. Tur att jag har ett krävande jobb som handlar om Gud så att jag får något annat gjort!  Öva dig i gudsfruktan. 8Kroppsövningar är nyttiga på sitt sätt, men gudsfruktan är nyttig på alla sätt, med sitt löfte om liv både för denna tiden och den kommande. ( 1tim 4:6ff :)

Det är en fröjd att ligga i slutspurt. Jag är får så mycket gjort, för att jag liksom är i gasen hela tiden.
Men jag skulle inte heller vilja ha det såhär hela tiden. Exempel; vakna på natten hungrig, börja dagen med en sked lingonsylt för att få upp blodsockret. Äta som om man vore en växande tonårig kille, sova sova...
Tvätta som om jag hade en barnfamilj :) 
 

...det andra som är mycket spännande är hur otroligt mycket av träning som handlar om " det mentala" men det förtjänar ett eget blogginlägg. Men jag tror nästan det är 40% ( någon som vet?).. Det påverkar så otroligt mycket hur det kommer att gå. Därför jobbar jag lite med det också, aktivt och inte...

Nu så!


1 kommentar:

Julia sa...

HEJA HEJA!!!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...