torsdag, maj 03, 2012

Lyfta frågan, lyfta varandra

Här finns en skitbra grej hörrni.

Titt som tätt dyker "frågan om Kvinnliga pastorer och  ledare" upp. Lite här och där, antingen är det något som gör den påmint i media, eller någon liten händelse i församlingen, eller någon bra person som undrar saker.

Ibland är det lätt att fastna i att diskutera det som är svårt och trögt för kvinnliga ledare. För tro mej det finns sådana saker. Även om just jag oftast upplevt stort stöd och kanske ännu mer upplever min tjänst positiv för att jag har en del skinn på näsan. Det kan behövas ( och då pratar jag inte främst eller bara om min tjänst i Östermalmskyrkan utan mer överlag.)

Hursom helst gör Josefine Arenius en bra grej, (som på flera sätt också blir en tagg i ögat på kommentaren; " det finns inga kvinnor.. som vill.. " det e jag så trött på att höra asså.. )

Hon lyfter på sin blogg frågan och låter den vara "spelplan" för många härliga, starka, kreativa kvinnor. Här finner ni många bra tankar och texter; http://josefinearenius.se/category/jag-lanar-ut-bloggen/
Håll i hatten hörrni!

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...