måndag, maj 21, 2012

Hjärteämnen!

Sitter med förberedelser inför Förkunnargemenskap Skåne/ Blekinge.. Pastorer och förkunnare..Jag har fått förtroendet att hålla i "bibelstudiet" den här gången. Det är en sådan nåd att vara ett team med Herren. Hur skulle det annars gå till allting? Under mina år som kristen har Gud liksom lagt delar av sitt hjärta på mej.. ja som det är för oss alla egentligen. Och därför finns det några olika saker jag gärna talar om, och ofta kommer tillbaka till. Ett av de ämnena har med Generationsöverskridande att göra. OLIKA människor! Det stora som finns i det! 
Därför kommer jag att prata om "Hela församlingen" om generationsöverskridande arbete..typ.. ( tror jag de satte rubriken till?) 
Jag drömmer om att det skall se ut så här utanför kyrkan varje söndag.. totalt cykelkaos! Underbart. 
Jag drömmer om att vi skall kunna växla över till yngre utan att helt växla ur de äldre och utan att växa fast i strukturer.. 
Låt oss! Gud är ju dynamisk.. vi med! 



Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...