tisdag, april 17, 2012

Barn

Vi här nere i skåneland har haft förmånen att ha familjen Andin på besök sedan i torsdag. Familjen Andin är nära vänner sedan flera år och bor i Örebro.  NU har delar av familjen farit hem och andra delar stannat kvar på olika håll. Jag o natanael har 2heldygn tillsammans.. jag är typ ledig från jobbet. Barn är en heltids aktivitet. Det märker man om man inte har barn normalt sätt.. :) Det har inte jag. 
Vi har redan hunnit med hur mycket som helst och hur lite som helst samtidigt. Vi har promenerat,vattnat blommor, kollat på fiskar, ätit mat, lekt med kompisar, vart på biblioteket etc. 
En sak som är så vackert med barn och med Natanael är att de är så direkta. Och det märks ju både på gott och ont. Men mest på gott. De är inte alls så konstlade som vuxna. Natanael var helt säker att fiskarna i akvariet visste vad han hette. Han hade ju namnskylt på sej. Det fattar ju alla. En annan sak är att barn är så oskyldiga. Mitt i natten i natt vaknade jag av att Natanael skrek rakt ut. "ge mej min boll, jag vill ha den!!" Han drömde en mardröm om att någon tagit hans boll och kastat den rakt upp på taket. Och nu gick den inte att få ned. Innan vi kommit fram till att det var en dröm var vi båda klarvakna. Men sen somnade vi igen. Skönt " det var ju inte min boll, den e hemma hos pappa. det var ju en annan boll..!" 

1 kommentar:

fru andin sa...

Härligt! :)

Om man har barn normalt sett men sedan inte har det i två dygn märker man det också. Till exempel genom att man hinner kommentera på sina vänners bloggar...

Vi ses imorgon!
Kram

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...