fredag, februari 04, 2011

om gemenskap o fåfänga

Igår! Var jag medbjuden med Getrud och Maria från församlingen på Mary Kay visning.. För er som inte vet vad det är, är det ett sminkmärke.. Jag är på något sätt alltid lite delad till olika sådana här demos.. ofta tycker jag det är roligt med tuppewere och sådana saker.. ofta har jag inte råd att köpa något (ja e sämsta kunden.skratt prövar allt frågar allt och köper inget..)och ofta undrar jag över det där med att konsumera tillsammans som en umgängesform?

Hursom helst var det fint att få en dag tillsammans med damerna.

..just nu är den period av året då till och med jag kan känna mig "blek" för o inte tala om glåmig.. skratt.. men det kan jag gott ha. Getrud hade gjort fika och goda mackor och SEMLOR!(ett år åt jag 28st under jan o feb..inte iår..)

..lena tog emot oss och dukade upp än det ena än det andra. Hon är proffsig och trevlig. Vi skrattade och hade roligt och prövade. Dock inser jag att jag är fåfäng på ett annat sätt.. För fåfäng det tror jag inte vi skall tro att vi inte är, åtminstonde inte jag... skratt.. för det är jag. Om det en ibland kan vara subtilt för än själv.

..Dock har jag inga behov av att; släta ut rynkor/blivande rynkor.. jag gillar rynkor det är fint, och jag älskar mina två gråa hårstrån och jag har vant mig vid mina pigmentförändringar i ansiktet, och jag är glad för mina buskiga ögonbryn som jag gärna fyller i lite till, det är fint.. och nej jag tänker inte raka mig under armarna vad tjänar det till det växer ju ut igen..


..ibland kan såklart även jag vakna och tänka å, va jobbigt att man ser så trött ut eller va tråkigt att bli"ful o gammal.." dock inser jag tanke felet där ganska fort. Det finns ingen gammal jag känner som är ful, och är man trött så är man. Alla äldre jag känner är fina på sitt sätt och det ska väl synas att man har levt, det sa alltid min sångpedagog på gymnastiet som menade att det vore konstigt om hennes mage inte hängde lite efter att hon fött barn, "det e klart det ska märkas på nått sätt det bästa som hänt mig!"

..o jag tänker äta en semla till..

...Getrud blev supertjusig..
.. o maria med o jag med..
tack för en trevlig dag!

2 kommentarer:

viktoria sa...

Fina ord Lisa. Tack!

lisa sa...

tack V!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...