lördag, februari 19, 2011

möten ikring

Jag gillar att resa runt i Sverige, det är roligt. och jag blir pigg av det. Pigg och glad och inspirerad och sen blir jag glad att komma hem igen också, så bra.
Man får äta på roliga ställen..

..träffa oväntade personer och möten. Tex en grek som flyttat till Sverige och startat ett creperi och som funderar över den svenska kulturen och som sist omsider visar sitt kors som han bär och säger " jag såg att du också hade ett kors e du kristen?"..
..Bjärka bjöd även möten med gamla vänner! Var och än skulle behöva få ett eget blogginlägg; Elin som jag mötte på Betel som numera är pastor i Betlemhemskyrkan i Göteborg. Fint asså!
..OCh Daniel som jobbar som pastor i korskyrkan i Uppsala vi pluggade ihop på ÖMS. Han har ett hjärta för Indien!
..Och jag fick sova hos Eleonore som jag tyvärr inte lyckades fånga på bild. Vi möttes även vi på missionskolan och numera jobbar hon i Ryttargårds kyrkan. Det är härligt att tänka på alla som är runt i landet jobbar och står i och tjänar.. Jag tänker på er och känner mig stolt!..kram
..hos Eleonore fanns vila..

..och Rebecka som studerar till präst och som har ett skratt som få. Ni skulle höra ni.
.. och Jakobi som är bokmånglare på Bjärkas olika tillställningar, jag vågar inte skriva hur mycket han såld böcker för men mycket var det. Tänk liksom han har den bästa blandningen av att vara trevlig och få folk att känna att de ska köpa en bok och att de borde göra det och samtidigt att de är smarta om de gör det. ;)
Möten..
nu möta svahns, herr fröding hälsar på så vi drar till Vittskövle det är där det händer sägs det.

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...