onsdag, februari 23, 2011

Jag tror allt om dig!

Två veckor i rad är det dags igen för radioandakter torsdagar kl 06.3o, 7.30, 8.30 men man kan även lyssna på dem på webben här
Tema kärlekens väg...
Jag tror allt om dig
Ja min bror min syster
jag tror allt om dig
jag tar emot allt för dig
jag vet att du ska komma hem
och växa hemma
och gå ut och föra andra hem
jag tror med den tro som skapade världen
när jorden låg öde och tom
jag tar emot dig med den kärlek som försonade människorna
när alla förkastade varandra
jag vet att du ska komma hem
för han har talat ett mäktigt ord
och det ordet skall gå i fullbordan
inte genom din hand,
utan genom hans händer
hans kropp som har sår för ljuset
hans kropp som har delat allt
som har gjort dig hel

[Jes 55:12-13]
(ylva eggehorn)

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...