onsdag, april 14, 2010

På resande fot

Hässleholm C - Örebro C
torsdag, 15 april, 09:57

09:57 Hässleholm C - 11:43 Mjölby stn
SJ, X 2000, 530
Lisa Fredlund:
Vagn , plats, Fönster, Plats Med Bord

12:12 Mjölby stn - 13:33 Örebro C
TIB/TÅGKOMPANIET, Övriga tåg,

Ungdom 1
2 klass 95 SEK
Platsreservation Ingår
Kan inte ombokas Ingår
2 kl 121 SEK
Platsreservation Ingår
Kan återbetalas Ingår
Summa 216 SEK

Pris totalt: 216 SEK
Varav bokningsavgift: 15 SEK. Bokningsavgift återbetalas inte
Moms: 6.0% 12,23 SEK

Nu börjar en slags turné eller ett slags maraton. Under april och maj flänger jag hit och dit. Men jag känner mig laddad. I morgon efter spinnmorgon åka tåg, kolla på människor oh dricka kaffe.
När man reser får man se..
Men rackans vad dyrt det blir att fara med SJ, och stora prisskillnader hemresam kostar massa mer.


Örebro bjuder bland annat EFK-ungs årsmöte! och olika möten. I april i våren kom den här texten från förr håll till godo:

nåden lirkar.

lirkar fram det som gömts i all modd från den olika slagen som utkämpats.
den visar och uppenbarar vad det är som kostat, getts, tagits emot och gömts.
nåden den lirkar fram de rätta orden, den basunerar lågmält ut sanningen med en röst som ljuder auktoritet och frihet -stillsam frihet, våldsam.

den lirkar fram alla maskor som tappats på vägen och plockar upp noga stilla och i rätt följd.
den lirkar fram dansen i benen och modet att faktiskt göra det också. - dansa
nåden den lirkar fram leendet i ansiktet i raden av de olika köerna.
den likar bakom uppstussighet och i rättan tid.
nåden den lirkar i skrymslen och vrår som vi inte trodde att vi hade. allt det här får du bära, bruka , vårda, släppa.
det finns jord inom dig det finns rum.

nåden lirkar lika varsamt som man vattnar de små nya skotten i fönstret - när man väl vattnar dem. om man väl tillåter den.
Kristus utgav sig helt naken, utan visshet om att bli emottagen.
det är påskvecka.
Jag skall åka till småland i morgonbitti.

(våren 2007)

1 kommentar:

Daniel sa...

Tack för påskhälsningen! Misstänkte helt fel person först, men när jag fick höra vilka andra som fått en likadan så la jag ihop ett och ett och kom på att det var Thomas E. Och sen kom jag på att det var du! Hoppas allt är bra med dig! :)

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...