onsdag, april 28, 2010

tacksamhet


jag är tacksam Jesus, kanske inte först och främst för att saker blir som jag har tänkt mig.
jag är tacksam Jesus, kanske inte först och främst för att allt runtomkring mig är rättvist.

jag är tacksam Jesus kanske inte alltid mest för att jag har allt jag behöver.
jag är tacksam Jesus, inte för att jag förstår allt, inte för att jag kan se hur det blir, inte för att "karriären" alltid går oss tillmötes.

jag är tacksam inte mest för att jag är omtyckt eller inte.
jag är tacksam...

..För att dina löften består, dina löften in i den här tiden och i nästkommande. In i alla våra frågetecken och vår misstro. Där består dina löften.
(jag sökte på ordet tacksamhet i bloggen, kan vara bra en del dagar att påminna sig själv minsann..)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är tacksam för att få läsa din blog och påminnas om hans löften som består

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...