fredag, april 02, 2010

Tider

Påsken en helg när alla reser hit och dit och de som är hemma kan få besök.
Att få besöka och få besök är bland det härligaste! Samtala höra om livet och fika.

Två damer har på ett oplanerat och spontant sätt besökt mig och mitt köksbord och soffa. Lyckliga tider att jag var hemma och hade tid. Människor sår saker i ens liv ibland sånt man inte ser förrän efter ett tag ibland ett skratt.

Kära Karin en kvinna att förundras över, följa och skratta med. Med en barnslig tro på Guds godhet!Hon har sovit på min soffa tidigare och det känns så bra när hon gör det. Viktoria och jag lärde känna varandra i Stockholm, hon liksom tog sig an mig, jag var med i hennes husförsamling och hon undervisade oss och utmanade oss. Det var som att hon liksom såg något vackert och viktigt hos oss, och det var sant. Det var hon som konkret utmanade mig att stanna i Stockholm och att läsa teologi på SALT och fortsätta tjäna i församlingen. Jag är stort tacksam, för de orden: "om du stannar här så satsar jag på dig." Tänk om vi oftare sa så till varandra i rätt tid till rätt personer, vi skall framåt inte bakåt. Hon tog min kallelse på allvar. Nu är hon tre barnsmor och vacker och trött och eftertänksam och viktig.

Och det stora, Guds död på korset för vårt liv, Vi böjer oss Herre för dig, vad vore vi utan dig.

2 kommentarer:

Elisabet Svahn sa...

oj vad häftigt!

Viktoria Brännström sa...

vad fint du skrivit om mig..blir lite rörd...Men ingen är lika fin som du Lisa =)

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...