fredag, mars 09, 2012

Sjuk

Jag är sjuk, tror jag de kallas. När man inte orkar sitta upp mer än tio min i rad. eller tycker de är ansträngande att kolla facebook, eller svara i telefon. Men ingen fara på taket. Tror de e vanlig typ influensa.. jag e bara oförskämt ovan att ha feber och vara sängliggande. Idag är det förövrigt lite bättre än igår. Och jag har börjat ringa upp folk och kolla om de undrar hur jag mår.. Typiskt mej. :) Igår kom Elisabet med en kasse med allt man behöver när man är sjuk.. fint va. Febern är på väg åt rätt håll.. från 39.3 till mindre.. bra. 

Så idag har jag förundrats över att de krävs att man e sjuk för att ligga i sängen och läsa dn och äta skorpor och dricka saft. Det borde man göra oftare, när man e frisk också. Det har man nog inget att förlora på. 

6 kommentarer:

Theresia sa...

Kram! Krya på dig! =) Alltid spännande att prova nåt nytt... hihi

lisa sa...

alltid, de ska jag tänka på..:)
kram th

Linn sa...

=)

nä, inte så mycke att förlora på det. sköning! och bra gjort bettan!

Anonym sa...

Vad trist... Hoppas du blir frisk snart! Krya på dig Landsronakram

lisa sa...

tack! landskrona vad fint att ni hittat hit!:)

linnpinn!!KRAM

Emma sa...

Lillplutt har 39,6 ikväll och är omänskligt pigg. Hur gör de, de där små, för att ha så mycket energi? Tål att grunnas på :)

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...