lördag, oktober 29, 2011

Nog nu..

..bara det allra bästa är gott nog!
Hemkommen från en Alphahelg på Bosarp och EFKs medarbetardagar på Gullbrannagården Halmstad... kan jag konstatera...

Nog nu - bara det allra bästa är gott nog!
Gå med Anden..
Jag hörde Hans röst så klart för så stilla och tyst är det bara Han som talar. ....Nu blir det alltså ingen fällande dom för dem som tillhör Kristus Jesus. 2Ty den andliga lag som gäller för livet i Kristus Jesus har gjort mig fri från syndens och dödens lag.
Ni har inte fått en ande som gör er till slavar så att ni måste leva i fruktan igen; ni har fått en ande som ger söners rätt så att vi kan ropa: "Abba! Fader!" Anden själv vittnar tillsammans med vår ande om att vi är Guds barn...
..gå med anden..Talet om korset är en dårskap för dem som går förlorade, men för oss som räddas är det en Guds kraft.
Därför säger jag er: Be, så skall ni få. Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas. Ty den som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas.
6Därför ger jag inte upp. Även om min yttre människa bryts ner förnyas min inre människa dag för dag. 17Mina kortvariga lidanden väger ju oändligt lätt mot den överväldigande, eviga härlighet de bereder åt mig, som inte riktar blicken mot det synliga utan mot det osynliga. 18Det synliga är förgängligt, men det osynliga är evigt.
Himmelriket är som ett senapskorn som en man sår i sin åker. Det är det minsta av alla frön men när det har växt upp är det större än alla örter och blir till ett träd, så att himlens fåglar kommer och bygger bo bland grenarna.
Men denna skatt har jag i lerkärl, för att den väldiga kraften skall vara Guds och inte komma från mig.

..gå med Anden..

1 kommentar:

hannap sa...

saknar dig!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...