onsdag, mars 23, 2011

Mitt hjärta


Mitt hjärta är ett öppet mål.

Det är så lätt att tänka jag måste hålla upp något, jag måste skydda mig.
vad kan jag ta, schargonger, ord, titlar.
Eller fort hit med några snygga kläder.

Mitt hjärta är ett öppet mål, det är så lätt att bygga pansar runt, det går ganska fort.

Mitt hjärta är ett öppet mål, om jag vill kan jag fylla det med cynism, med ord om att de är kört, och det och det, och det där det kan man aldrig ändra.

Mitt hjärta är ett öppet mål och jag vill att det skall vara det.

Du har gjort det sådant.

Mitt hjärta är ett öppet mål för människorna, för snödropparna, för orden, för framtiden, för vissheten, för förundran, för innerlighet(svårt ord i våra dagar)

När jag är med dig är mitt hjärta ett öppet mål.

4 kommentarer:

Karolina K sa...

Åh va fint. Tack för de orden Lisa! Jag läser ofta din blogg och den hjälper mig att må bra och hålla rätt fokus! Tack! Kramar

lisa sa...

tack kära du! roligt att höra! funderar på att hälsa på någon dag.. vill gärna se elins lilleman,
hörs kram

Anonym sa...

det här var bland det fantastiskaste jag läst på länge!!! åh får jag använda och göra musik av hjärtat som ett öppet mål? kan nämligen inte hålla mig.
LOVE

lisa sa...

Kör!
kramen kära ellen!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...