fredag, mars 25, 2011

en gammal dänga


ditt namn har byggt bo vid mitt hjärta.

ditt namn har slått sina slånor kring mitt bröst.
ditt namn sjunger framför ögonen i tid och otid och jag letar efter dig på stan när jag cyklar omkring.

ditt namn är som ett utropstecken, en sång, och i de värsta stunder som ett rop.
nära ditt namn finns mitt skratt min glädje och mina tårar mina svar och mitt hem.

försöker jag lägga locket på sjunger det ut ändå, försöker jag trycka till sipprar det igenom.
nära ditt namn finns mina största kval, frågor och förbannelser, strider och slag.

ditt namn är har byggt bo vid mitt hjärta.


(högavisan 8:6ff september 2007)

2 kommentarer:

Anonym sa...

yes

vackert

lisa sa...

tack vännen!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...